Ahad, 17 Oktober 2010

WUJUDKAN JAWATANKUASA PERHUBUNGAN UPKO BAGI PARLIMEN DAN DUN

RASMI...Setiausaha Agung Upko, Datuk Wilfred M. Tangau mewakili Timbalan Presiden Upko, Datuk Wilfred Bumburing merasmikan penutupan Konvensyen Upko Bahagian Beaufort di Dewan Balai Bomba Kuala Penyu.

Setiausaha Agung Upko, Datuk Wilfred M. Tangau (kanan) bersama Pengerusi Tetap Upko Pusat, Datuk Herman Tionso dan Naib Ketua Bahagian 1 Upko Beaufort, Lokman Sunggim.
MENGGALAKKAN...Sebahagian peserta yang menghadiri Konvensyen Upko Bahagian Beaufort itu.
Dari kiri; Datuk Herman Tionso, Lokman Sunggim, Fred Singgiok dan Hassan Rahim.


Setiausaha Agung Upko, Datuk Wilfred M. Tangau menyarankan supaya sebuah Jawatankuasa Perhubungan Upko Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Penyu diwujudkan.

Katanya, jawatankuasa perhubungan serupa perlu juga diwujudkan di peringkat kawasan daerah mengundi bagi kawasan DUN Kuala Penyu.

"Ibu pejabat parti sudah pun mengeluarkan arahan kepada bahagian supaya jawatankuasa berkenaan dapat diwujudkan."

"Kita berharap ia dapat dilaksanakan secepat yang mungkin," katanya ketika melakukan penutupan Konvensyen Upko Bahagian Beaufort di Dewan Balai Bomba di Kuala Penyu di sini.

Beliau mewakili Timbalan Presiden parti, Datuk Wilfred Bumburing yang tidak dapat hadir kerana menghadiri persidangan Parlimen di Kuala Lumpur.

Setaiusaha Agung itu berkata, pewujudan jawatankuasa tersebut penting bagi mengatur dan merancang strategi selain berfungsi bagi menghenal pasti senarai pengundi di kawasan daerah mengundi masing-masing.

Tangau juga meminta ahli-ahli parti supaya memberi sokongan terhadap usaha untuk melakukan transformasi dalam kerajaan, ekonomi dan menjayakan gagasan 1Malaysia.

Menurut beliau, apa yang dilakukan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk membuat perubahan perlu disokong oleh semua lapisan rakyat termasuk ahli-ahli Upko.

"Kita harus memberi peluang kepada Perdana Menteri untuk melakukan perubahan selain memberi kerjasama padu untuk menjayakannya," tegas beliau.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan