Isnin, 24 Januari 2011

PERPADUAN TERJALIN ERAT DALAM BN BEAUFORT

Barisan kepimpinan BN Bahagian Beaufort.

Pengerusi Barisan Nasional (BN) Bahagian Beaufort, Datuk Seri Panglima Lajim Haji Ukin berkata, perpaduan dan kerjasama di kalangan parti-parti komponen di kawasan Parlimen Beaufort sentiasa erat dan semakin kukuh.

Katanya, pemimpin parti-parti komponen terbabit turut menyatakan ikrar yang tidak berbelah bagi dan memberi jaminan terus bekerja keras bagi memastikan kepentingan rakyat diberi keutamaan.

Menyatakan perkara itu selepas mempengerusikan Mesyuarat Barisan Nasional Bahagian Beaufort di Pejabat Umno Bahagian Beaufort di sini, Lajim yang juga Anggota Parlimen Beaufort, berkata melalui perbincangan dari hati ke hati itu, mereka juga membincangkan tentang kekuatan gabungan itu selain mengenal pasti sebarang kelemahan yang timbul dan perlu di atasi segera.
 
Pada masa yang sama semua pemimpin komponen parti berikrar dan bersiap sedia untuk menggerakkan jentera parti masing-masing untuk menghadapi pilihan raya umum akan datang sekali gus memastikan kemenangan memihak BN.

Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan itu menjelaskan berdasarkan laporan daripada kalangan pemimpin komponen didapati tidak ada perkara yang boleh dijadikan isu oleh pembangkang kerana tidak ada masalah besar yang dihadapi rakyat.

“Jika ada pun hanyalah masalah-masalah kecil dan menerusi perbincangan tersebut masalah-masalah kecil tersebut mampu di atasi sebelum menjelang pilihan raya,” katanya.

Lajim yang juga Ketua Umno bahagian berkenaan berkata BN Beaufort juga akan mengadakan konyensyen yang dijangka akan diadakan pada Mac dania dijangka akan dirasmikan oleh Setiausaha Agung BN, Tengku Adnan Tengku Mansur.

Beliau berkata dalam konvensyen itu, beberapa isu semasa akan diperbincangkan antaranya isu-isu politik semasa,memberikan penjelasan mengenai Program Transformasi Kerajaan dan isu-isu berkaitan dengan kenaikan harga barang keperluan harian.

Lajim seterusnya berkata dan memvberi contoih dalam konvensyen itu juga akan disuarakan isu-isu kenaikan harga barang dan membawa beberapa perkara seperti janji-janji pilihanraya lalu dan isu-isu parti pembangkang.

Semua pemimpin parti komponen Barisan Nasional masing-masing akan membawa usul atau mengemukakan usul atau isu tetapi berlandaskan kepada konsep satu Malaysia, katanya
 
Dalam konvensyen itu nanti, kita akan mengadakan Majlis Jasa Mu Dikenang untuk memberikan penghargaan kepada pejuang-pejuang yang telah berjasa kepada parti khususnya dari kalangan anggota komponen BN.

Antara yang hadir ialah Timbalan ketua Umno Bahagian, Isnin Haji Aliasnih dan Naib Ketua Bahagian, Datuk Kimjus Duim, Ketua Wanita Umno Bahagian, Datuk Hajjah Azizah Mohd Dun, Ketua Bahagian UPKO Beaufort , Datuk Wences Angang, Ketua Bahagian Parti Bersatu Sabah (PBS) Bahagian Kuala Penyu, Sebastian Anjim, Timbalan Ketua Bahagian UPKO Beaufort, YB John Teo Mau Sing, Naib Ketua Bahagian 1 UPKO Bahagian Beaufort, Lokman Sunggim, Pengerusi MCA Beaufort, Datuk Vincent Yong Kon Fah dan Ketua Penerangan BN, Jali Nordin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan