Isnin, 8 Ogos 2011

HIKMAH RAMADAN...SHAFIE DAN MUSA BERSAMA BERBUKA PUASA

MELANGKAH BERSAMA...Shafie dan Musa berjalan seiring ketika bersama di majlis berbuka puasa di Semporna.

Naib Presiden Umno, Datuk Shafie Apdal dan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri, Datuk Seri Musa Aman menghadiri majlis berbuka puasa Badan Perhubungan Umno Negeri bagi Zon 6 di Semporna pada Ahad.


Shafie yang juga Ketua Umno Bahagian Semporna menjadi tuan rumah majlis itu memberi sambutan mesra kepada Ketua Menteri dan seterusnya berbuka puasa bersama-sama dengan pemimpin Umno yang lain.


Ia merupakan detik pertemuan yang dinantikan rakyat di Sabah bagi kedua-dua pemimpin kanan itu, lebih-lebih lagi apabila kedua-dua mereka sering dikaitkan dengan pergeseran yang kebelakangan ini menimbulkan tandatanya.


Bagaimanapun, keakraban antara Shafie dan Musa dalam majlis itu seolah-olah menepis spekulasi yang berlaku sebelum ini walaupun ada juga pihak yang menyifatkan situasi itu sebagai satu strategi politik.


Soalnya sesiapa pun boleh membuat sebarang andaian mengenai detik pertemuan kedua-dua pemimpin berkenaan namun yang lebih mengetahui keikhlasan mereka hanya mereka berdua sahaja.


Apa pun, mudah-mudahan kemesraan duduk semeja berbuka puasa di bulan yang berakah ini tentu ada hikmahnya bagi kedua-dua pemimpin ini yang sudah tentu sangat diharap-harapkan oleh rakyat.


Sesuai dengan konsep sepakat membawa berkat adalah diharapkan hubungan baik antara Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah dan Ketua Menteri ini memberi harapan baru kepada rakyat terutama kepada para penyokong Barisan Nasional dalam mereka melayari bahtera menjelang pilihan raya umum yang akan datang.


BERBUKA PUASA...Shafie dan Musa pada majlis berbuka puasa Umno bagi zon 6.

Tiada ulasan: