Selasa, 27 September 2011

MUKA BARU MUNGKIN DIBERI PELUANG DALAM PRU KE-13?


Musa dan Shafie melangkah bersama.

Barisan Nasional (BN) tidak menolak kemungkinan akan menyenaraikan muka-muka baru untuk dicalonkan pada Pilihan raya Umum Ke-13 yang akan datang.

Pengerusi BN Negeri, Datuk Seri Musa Aman, berkata, "mungkin akan ada muka-muka baru tetapi ia belum ditentukan."

"Kita akan mencalonkan dan akan berbincang dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak," katanya.

Ketua Menteri berkata, apa yang pasti, setiap calon BN akan dipastikan menepati kriteria yang ditetapkan seperti calon tersebut hendaklah boleh diterima rakyat, mesra, rajin bekerja dan komited serta prihatin terhadap masyarakat.

Katanya, ini bagi memastikan  setiap calon BN yang memenangi PRU-13 tidak sekadar melihat jawatan yang disandang sebagai satu keistimewaan tetapi sebagai tanggungjawab dan amanah terhadap rakyat.

"Sebab itulah kita memberi ingatan agar setiap wakil rakyat BN giat turun padang dan mendekati rakyat tidak kira sebelum, semasa atau selepas pilihan raya," tegasnya.

Musa juga berkata bahawa BN Sabah sudah pun bersiap sedia menghadapi pilihan raya pada bila-bila masa dan kini terpulang kepada budi bicara Perdana Menteri untuk menentukan tarikh PRU-13 nanti.

Beliau menyatakan perkara ini di Majlis Rumah Terbuka Hari Raya Aidilfitri Ahli Parlimen Kalabakian, Datuk Ghapur Salleh.

Ditanya sejauh mana beliau yakin BN Sabah dapat mempertahankan Sabah dari Pakatan Rakyat pada PRU-13, Ketua Menteri berkata, rakyat Sabah tentunya bijak menilai usaha berterusan BN kepada negara dan negeri.










Tiada ulasan:

Catat Ulasan