Selasa, 15 November 2011

HIZAZ ANTARA 15 PEMAIN DARI SABAH SERTAI PROGRAM PENCARIAN BAKAT B-SEPAK KEBANGSAAN

Pasukan 11 tahun Sabah sebelum berlepas ke Kuala Lumpur.
Hizaz ketika di KKIA.

Pemain SK Likas, Mohd Hizaz Lokman (Kaka) antara 15 pemain berusia 11 tahun dari Sabah terpilih untuk menyertai Program Pencarian Bakat Sukan Bolasepak 11 Tahun Peringkat Kebangsaan yang berlangsung di Kuantan, Pahang dari 16 hingga 20 November ini.

Pasukan Sabah yang diiringi empat pegawai termasuk Pengurus pasukan, Kamarudin Sudin berlepas ke Kuala Lumpur pagi kelmarin (15 Nov) dan terus ke Pahang untuk melaporkan diri. Pegawai lain ialah Mohammad Ja-ffar Mohd Yussoff selaku jurulatih, Sabri Bahrin (penolong jurulatih) dan Muhimian Haji Moksin (pengadil).

Hizaz, murid tahun lima mewakli pasukan SK Likas sejak di tahun empat dan pernah mewakili sekolah berkenaan untuk kejohanan MSSS dan Liga Bolasepak Junior Kota Kinabalu.

Dia membantu SK Likas menjuarai Liga Bolasepak Junior Kota Kinabalu 2011 bagi kategori bawah 12 tahun selain membantu pasukan Bahagian Barat menduduki naib juara Kejohanan MSSS Bawah 12 Tahun Peringkat Negeri di Tawau pertengahan tahun ini (2011).

Hasil kejayaan SK Likas menjuarai Liga Junior Kota Kinabalu tahun ini membolehkan pasukan sekolah itu mewakili Sabah ke kejohanan juara-juara di Perak pada November.

Ini bermakna Hizaz selepas selesai menyertai program pencarian bakat di Pahang akan meneruskan perjalanan ke Perak bersama pasukan sekolahnya bagi kejohanan juara-juara sebelum pulang ke Sabah.

Berdasarkan penyertaan dalam kejohanan-kejohanan ini sudah tentu akan membantu memberi pendedahan terbaik kepada pemain kecil ini untuk menyerlah lagi bakatnya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan