Selasa, 8 November 2011

EX-SFX REUNION RAI DATUK HASNOL

ABADIKAN KENANGAN...Datuk Hasnol (berdiri tengah di belakang) yang diraikan bergambar dengan rakan-rakan pada majlis itu.
BUAL...Susan, Judith Quadra, Vivian dan Lily bersembang agaknya bertanyakan khabar dan perkembangan masing-masing.

Dari kanan; Peter Diego, Amat Jutra, Datuk Hasnol, Freddy Pansuan, Lokman Sunggim, Anthony Liew, Pius Ng dan Adzhar R.M Jasni ketika menghadiri majlis reunion itu.
Dari kiri; Susan A. Jui, Lana Chan, Raynee, Noya Jaafar, Easter Sutili, Lestly Joan, Vivian Louis dan Lily Yong.

Datuk Hasnol bersama Lana, Lokman dan Pius.

Bermula dengan ucapan tahniah melalui iklan di surat khabar oleh bekas pelajar-pelajar St. Francis Xavier, Keningau terhadap rakan mereka Hasnol Ayub yang baru saja menerima penganugerahan bintang dan darjah kebesaran Panglima Gagah Darjah Kinabalu (PGDK) yang membawa gelaran Datuk, ia kemudian disusuli majlis reunion bagi meraikan beliau, baru-baru ini.

Idea mengadakan reunion itu dimulakan Roger Amandus, rakan sekelas kami yang kemudian disokong kuat beberapa rakan terutama Lana Chan dan Vivian Louis. Mereka ini adalah tenaga penggerak bagi merealisasikan majlis reunion itu yang diadakan di salah sebuah hotel di Keningau. 

Pada saya tanpa komitmen dan kesungguhan Lana, Vivian dan beberapa rakan yang lain sudah tentu majlis tersebut tidak akan dapat dijayakan.

Begitu juga dengan kerjasama dan sokongan rakan-rakan yang meluangkan masa untuk menghadiri majlis berkenaan bukan saja membolehkan pertemuan itu menjadi kenyataan malah pastinya telah memeriahkan suasana pada malam itu.

Ramai yang hadir dapat merasakan keseronokan kerana dapat bertemu semula rakan-rakan selepas kira-kira 30 tahun meninggalkan sekolah berkenaan dan ia seolah-olah membangkitkan semula nostalgia zaman persekolahan menengah.

Datuk Hasnol yang memberi ucapan ringkas pada majlis itu menganggap detik pertemuan itu merupakan saat yang sangat menggembirakan kerana ia seolah-olah mengembalikan ingatan tentang gelagat ketika bersama-sama di bangku sekolah.

Banyak kisah-kisah semasa bersama rakan-rakan sekelas diimbas kembali dan ia sangat menyentuh hati, katanya sambil mengimbas kembali ingatan bagaimana rakan sekelas kami, Lily Yong yang turut hadir pada malam itu merupakan pelajar yang ditugaskan untuk mencatat nama pelajar-pelajar yang nakal dan suka "escape".

Lana Chan, penganjur majlis itu ketika memberi ucapan turut mengimbas kembali "kenakalan" Datuk Hasnol yang gemar mengusiknya dengan memberi bermacam-macam gelaran terhadapnya.

"Kau masih ingat Datuk, apa panggilan yang diberikan kepada saya," kata Lana yang menyebabkan Datuk Hasnol menutup mulut ketawa.

Begitu pun, ujar Lana, "Datuk akhirnya membuktikan bahawa anda sebenarnya seorang yang smart dan kami semua berasa bangga."

Dia juga berharap bahawa pada masa akan datang akan diusahakan lagi majlis reunion yang serupa bagi membolehkan semua rakan-rakan dapat berkumpul semula dalam suasana meriah seperti itu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan