Rabu, 28 Mac 2012

SK LIKAS HUNI TAKHTA LIGA REMAJA KK BAWAH 13



Atas: Barisan pemain SK Likas bersama jurulatih mereka. Tengah: Jurulatih SK Likas, cikgu Norsi Haji Sabtari menyatakan sesuatu kepada para pemainnya sebelum beraksi di separuh masa kedua. Bawah: Penyerang SK Likas, Mohd Hizaz Lokman cuba melepasi kawalan pemain-pemain pertahanan Kidball.

SK Likas kini menduduki tangga teratas Liga Bolasepak Remaja Kota Kinabalu Bawah 13 tahun dengan mengutip sembilan mata setakat ini berikutan kejayaan menewaskan Kidball 3-2 dalam perlawanan ketiga mereka bagi liga itu di padang Sukma Likas, Kota Kinabalu di sini, minggu lepas.

Ini merupakan kemenangan ketiga berturut-turut mereka selepas meraihkan dua kemenangan sebelum ini menumpakasn SRK St. Agnes5-0 dan membelasah TABS Bandaraya B 7-0.

Kidball yang menurunkan beberapa pemain sekolah menengah beraksi dengan misi untuk menjinakkan SK Likas yang membariskan pemain tahun enam dan lima sahaja.

Namun dengan semangat padu para pemain, SK Likas mampu melakukan jaringan pendahulu pada minit-minit awal separuh masa pertama menerusi penyerang Mohd Hizaz Lokman yang melakukan rembatan di kawasan kotak penalti.

Kidball terus berusaha untuk menghasilkan jaringan dan ia menjadi kenyataan apabila mereka berjaya menyamakan kedudukan di saat-saat akhir separuh masa pertama.

SK Likas kembali mendahului lawan di separuh masa kedua setelah pemain sayap kanan Taufik Abdullah berjaya melarikan bola dan melakukan percubaan menewaskan sekali lagi penjaga gawang lawan. 

Kidball bagaimanapun tidak mudah berputus asa dan penyerangnya Saiful Abdul Rahman dapat menyamakan kedudukan selepas itu.

Gol kemenangan SK Likas diperolehi pada minit-minit akhir perlawanan melalui sepakan bebas yang dilakukan Roudell Enel Tan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan