Rabu, 14 Mac 2012

TIDAK PERLU "MAIN KOTOR" JIKA BERMINAT JADI CALON


Anggota Parlimen kawasan Kimanis, Datuk Anifah Aman (gambar) berkata, sesiapa saja yang berhasrat untuk menjadi calon di kawasan ini pada pilihan raya umum akan datang tidak perlu menggunakan taktik kotor untuk berbuat demikian.


Menurut beliau, Umno Bahagian Kimanis akan menyerahkan nama-nama bakal calon yang berminat untuk dipertimbangkan oleh kepimpinan tertinggi Barisan Nasional (BN).


"Jika ada sesiapa (dari Umno Kimanis) yang berminat untuk menjadi calon dalam pilihan raya akan datang, kami akan menyerahkan nama mereka untuk pertimbangan oleh kepimpinan atasan," katanya.


Ketua Umno Bahagian Kimanis itu menyatakan perkara tersebut pada majlis penutupan Karnival Belia Kimanis di tapak tamu pekan ini, di sini.


Anifah yang juga Menteri Luar, berkata mereka yang berhasrat untuk bertanding tidak sepatutnya memburuk-burukkan pemimpin sedia ada apabila mengunjungi kampung-kampung bagi mempromosikan diri mereka dan meraih sokongan daripada akar umbi.


Katanya, kalaupun ingin berkempen dari kampung ke kampung, pihak-pihak ini tidak seharusnya menghasut penduduk kampung untuk membencikan wakil rakyat yang sedia ada.


Sebelum ini, terdapat laporan media terutama akhbar dan laman sosial facebook yang inginkan anak tempatan diberi peluang untuk menjadi calon di kawasan ini pada pilihan raya umum akan datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan