Rabu, 4 April 2012

KK PERTAHAN KEJUARAAN B-SEPAK MSSS BAWAH 12 BAHAGIAN BARAT



KEKAL JUARA...para pemain pasukan Kota Kinabalu bersama jurulatih dan guru-guru pengiring mereka.

Penyandang juara, pasukan Kota Kinabalu mempertahankan kejuaraan dalam Kejohanan Bolasepak MSSS Bawah 12 Tahun Bahagian Barat setelah memenangi kesemua tiga perlawanan untuk mengutip sembilan mata yang berlangsung di padang Kg. Selupuh dekat sini. 

Kota Kinabalu menjadi pasukan favourite sepanjang kejohanan dua hari itu dengan menyaksikan pasukan itu berjaya menghasilkan sebanyak 23 jaringan tanpa bolos.

Dalam perlawanan pertama, Kota Kinabalu membelasah pasukan naib juara tahun lepas, Ranau dengan jaringan 8-0 dan kemudian berpesta gol dalam pertemuan dengan Penampang dengan jaringan 10-0.

Dalam perlawanan terakhir pagi ini, pasukan itu menumpaskan tuan rumah, Tuaran 5-0 sekali gus membolehkan mereka menjulang kejuaraan kejohanan itu sekali lagi tahun ini.

Ranau menduduki naib juara setelah mengutip enam mata hasil kejayaan menewaskan  tuan rumah, Tuaran 2-1 dan menumpaskan Penampang 5-0 dalam perlawanan terakhir mereka. Tempat ketiga dimenangi Tuaran yang hanya mengutip tiga mata.

Sebanyak empat pasukan mengambil bahagian dalam kejohanan secara liga itu terdiri dari Tuaran, Kota Kinabalu, Ranau dan Penampang.

Jurucakap penganjur kejohanan itu, Meteleh Ekeh, berkata kejohanan dua hari itu akan memilih pemain bagi mewakili pasukan bahagian Barat untuk bertanding dalam Kejohanan Bolasepak MSSS Bawah 12 Tahun Peringkat Negeri yang akan berlangsung di Sandakan hujung bulan ini.

Katanya, pihaknya berpuas hati dengan kerjasama yang diberikan pasukan-pasukan yang mengambil bahagian sepanjang kejohanan itu.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan