Jumaat, 8 Jun 2012

AKTIVITI SUKAN HINDAR BELIA TERJEBAK GEJALA NEGATIF

SERAH SUMBANGAN...Timbalan Ketua Pemuda Upko Bahagian Beaufort, Fredolin Penggo menyampaikan sumbangan bola kepada wakil belia Kg. Kerukan sambil diperhatikan Lokman dan AJK bahagian yang juga pengerusi pelaksana majlis itu, Jain Haji Bisnin.

KUALA PENYU: Golongan belia di daerah ini perlu memanfaatkan masa terluang mereka dengan aktiviti yang bermanfaat seperti bersukan kerana ini dapat menghindarkan mereka daripada gejala negatif. 

Naib Ketua Bahagian Upko Beaufort, Lokman Sunggim, berkata dengan melibatkan diri dengan aktiviti sukan bukan sahaja membolehkan golongan belia sentiasa sihat tubuh badan dan minda malah ia mampu mengetengahkan bakat masing-masing dalam acara sukan tertentu.
 

Katanya, kerajaan sentiasa menggalakkan belia-belia aktif dalam kegiatan sukan dengan menyediakan pelbagai kemudahan sukan di setiap daerah dan ini perlu dimanfaatkan sebaik mungkin.
 
Katanya, pewujudan gelanggang-gelanggang sukan seperti futsal adalah usaha kerajaan yang sangat dialu-alukan kerana membolehkan golongan belia mempunyai kemudahan untuk bergiat aktif dalam sukan tersebut.
 
Beliau berkata demikian pada majlis penyerahan peralatan sukan kepada belia-belia dari Kg. Berangkok, Kerukan dan Parit di Balairaya Kg. Berangkok di sini, kelmarin.
 
Turut hadir ialah Timbalan Ketua Pemuda Upko Bahagian Beaufort, Fredolin Penggo, ahli-ahli jawatankuasa bahagian, Jain Haji Bisnin, Jamaludin Henry dan Rajinan Haji Edin.
 
Lokman juga mengingatkan belia-belia supaya memanfaatkan kemajuan teknologi seperti internet, blog, laman sosial facebook dan twitter untuk perkara-perkara yang mendatangkan kebaikan bagi membolehkan mereka sentiasa positif dalam menilai pembangunan yang dilaksanakan oleh kerajaan.
 
"Sebagai generasi yang bermaklumat, kita perlu menggunapakai ledakan kemajuan teknologi  untuk membangun masyarakat," katanya.
 
Beliau percaya golongan belia di daerah ini bijak menilai terutama perancangan pembangunan yang dilakukan kerajaan kepada rakyat.
 
Beliau juga mengucapkan tahniah kepada pasukan Berangkok FC yang diketuai Dulamat Bisnin yang menjuarai pertandingan futsal bagi kawasan Parlimen Beaufort baru-baru ini dan akan mewakili kawasan Parlimen berkenaan ke pertandingan futsal di Sandakan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan