Ahad, 17 Jun 2012

LAJIM LEPASKAN KETUA CAWANGAN UMNO, LANGKAH BERIKUTNYA TUNGGU DAN LIHAT

Lajim bersalaman dengan orang ramai yang hadir mengucapkan selamat hari jadi kepadanya pada majlis sambutan hari jadinya yang ke-57 di kediamannya di Beaufort.

Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Seri Lajim Ukin kelmarin membuat pengumuman mengejut untuk meletak jawatan Ketua Umno Cawangan Kerambai Kebatu sebagai susulan keputusannya sebelum ini tidak akan mempertahankan jawatan Ketua Umno Bahagian Beaufort pada mesyuarat agung akan datang.

Katanya, langkah pertama yang diambilnya tidak akan pertahankan jawatan Ketua Bahagian dan langkah kedua melepaskan ketua cawangan Umno.
 
"Langkah seterusnya tunggu dan lihat,” kata Anggota Parlimen Beaufort itu pada majlis sambutan hari jadinya ke-57 di kediamannya di Kampung Kaundu Kebatu, di sini.
 
Lajim yang juga Anggota Majlis Tertinggi Umno, berkata beliau tidak akan tunduk dengan cabaran yang dibuat pihak tertentu supaya beliau berundur dari parti dan kerajaan.
 
Katanya, mereka membuat cabaran itu menerusi laman sosial facebook.
 
"Mereka siapa membuat desakan seumpama itu. Jika saya melakukan kesalahan, parti dan kerajaan boleh memecat saya," tegasnya.
 
Beliau berkata, "bukan mereka yang menentukan masa depan saya sebaliknya rakyat di kawasan ini yang akan membuat keputusan."
 
"Meskipun saya tidak akan terpengaruh dengan cabaran itu namun saya mencabar pucuk pimpinan memecat saya kerana rakyat  di kawasan DUN Klias dan Parlimen Beaufort sudah sedia menanti apa saja tindakan pucuk pimpinan BN atau Umno terhadap saya," kata beliau.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan