Sabtu, 23 Jun 2012

LIMA PEMAIN BAWAH 12 SABAH SERTAI PEMILIHAN SKUAD BAWAH 12 KEBANGSAAN

Johan dan Hizaz, keduanya dari SK Likas. Foto: Norsi Hj. Sabtari.
Osmera (kiri sekali) bersama pemain yang terpilih Mohd Nasip, Johan, Mohd Hizaz, Xsavier, Mohd Herisma dan cikgu Norsi, jurulatih Mykids Soccer Sabah.

Seramai lima pemain bawah 12 tahun dari Sabah dipanggil untuk mengikuti latihan pemilihan bagi pasukan bawah 12 tahun Malaysia selama seminggu di Majlis Sukan Negara (MSN), Bukit Jalil.
 
Mereka ialah Johan Mansur, Mohd Hizaz Lokman, Xsavier Xcico Felex (Kota Kinabalu), Mohd Nasip Mohd Zain dan Mohd Herisma Abd Majid (Semporna).
 
Ketua Jurulatih Remaja MSN Negeri, Osmera Omaro, berkata pemilihan itu dilakukan Majlis Sukan Negara Malaysia dan Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) di bawah Program Pembangunan Bolasepak Negara.

Katanya, ia sebagai persiapan pasukan Malaysia  yang akan dihantar mengambil bahagian dalam Kejohanan Bolasepak Saitama Invitational Games 2012 di Jepun pada 24-30 Julai ini.
 
“Pemilihan akan dilakukan oleh Ketua-ketua Jurulatih Remaja Negeri MSN di bawah pemantauan Pengarah Teknikal FAM, Lim Kim Chon sepanjang latihan pemilihan yang akan berakhir pada 30 Jun ini,” katanya ketika ditemui di Stadium Likas, di sini.
 
Menurut Osmera, pemain terbabit akan berlepas ke Kuala Lumpur petang esok (Ahad).
 

Mengenai kejohanan di Jepun itu, beliau berkata ia akan berlangsung di stadium pasukan J-League terkemuka Urawa Red Diamonds.
 
Katanya, kejohanan itu akan disertai 16 pasukan kelab Jepun dan lapan pasukan antarabangsa termasuk Malaysia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan