Rabu, 8 Ogos 2012

MOJIGOH TAK SERTAI BUMBURING

Anggota Parlimen Putatan, Datuk Dr Marcus M. Mojigoh (gambar) menyangkal dakwaan bahawa beliau akan mengikut jejak bekas Timbalan Presiden Upko, Datuk Seri Wilfred Bumburing yang menyertai Pakatan Rakyat.

"Saya masih setia kepada parti dan Barisan Nasional (BN)," katanya.

Mojigoh yang juga Bendahari Agung Upko berkata demikian selepas menyampaikan sumbangan kepada wakil 11 masjid dan surau di kawasan Parlimennya di Pejabat Perhubungan Parlimen berkenaan di Putatan, di sini.

"Saya berasa sedih. Beliau (Bumburing) kawan baik saya jadi saya menghormati keputusannya dan mengucapkan yang terbaik kepada mereka," kata beliau.

Anggota Parlimen Putatan itu berkata, ia adalah hak bagi seorang lagi rakannya, Anggota Parlimen Beaufort, Datuk Seri Lajim Ukin untuk mengambil keputusan yang sama.

Baru-baru ini, Bumburing dan Lajim telah mengumumkan secara rasmi penyertaan mereka kepada Pakatan Rakyat berikutan kehadiran ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Tuaran dan Beaufort.

"Kita tidak boleh anggap mereka sebagai pengkhianat kerana ini negara demokrasi," ujarnya.

Beliau juga memberitahu, sepanjang pengetahuannya, beliau tidak melobi untuk menjadi calon bagi pilihan raya umum akan datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan