Ahad, 28 Oktober 2012

KONVENSYEN UPKO BEAUFORT LULUS LIMA USUL



MEMBERANGSANGKAN...para peserta yang menghadiri konvensyen itu.

KUALA PENYU: Konvensyen Upko Bahagian Beaufort sebulat suara meluluskan lima usul untuk dikemukakan kepada parti pusat dan seterusnya diiringi harapan agar mendapat pertimbangan pihak kerajaan.

Usul tersebut ialah menangani isu bekalan air, cadangan menempatkan universiti baru di Kuala Penyu, peluang pekerjaan dan perindustrian, kewajaran pembinaan jambatan Menumbok-Wilayah Persekutuan Labuan dan cadangan bangunan mahkamah anak negeri di Kuala Penyu.

Kelima-lima usul itu dipersetujui sebulat suara lebih 2,000 peserta yang mengambil bahagian dalam konvensyen sehari di Dewan Dato Shahbandar Makang, kelmarin.

Naib Ketua 1 Upko Bahagian Beaufort, Lokman Sunggim (gambar), berkata usul terbabit akan dikemukakan kepada parti pusat secepat mungkin.

Katanya, bagi Upko bahagian, usul tersebut sangat penting kerana ia mencerminkan hasrat dan aspirasi rakyat di kawasan Beaufort khususnya kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Penyu.

"Di peringkat bahagian kami memang banyak kali membincangkan perkara berkaitan dan persetujuan sebulat suara yang diberikan ahli Upko terhadap usul berkenaan pada konvensyen itu membuktikan mereka mahukan isu dan hal tersebut diberi perhatian oleh kerajaan," katanya ketika ditemui di sini.

Lokman berkata, bahagian itu juga gembira kerana konvensyen yang dirasmikan oleh Presiden Upko, Tan Sri Bernard Dompok mendapat sambutan memberangsangkan daripada ahli-ahli upko dengan kehadiran lebih 2,000.

Menurutnya, ini menunjukkan sokongan ahli-ahli Upko bahagian tidak pernah luntur dan mereka memahami usaha-usaha baik yang dilakukan secara berterusan pihak kerajaan.

Beliau juga menyifatkan kehadiran sebahagian besar anggota majlis tertinggi parti ke konvensyen tersebut menjadikan suntikan semangat kepada ahli-ahli Upko dan penyokong BN di Kuala Penyu untuk terus berjuang dalam BN.

"Ini akan membantu memudahkan bahagian untuk terus berkerja dan merancang yang terbaik bagi persediaan rapi untuk menghadapi pilihan raya umum ke-13," tegasnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan