Selasa, 30 Oktober 2012

SABAH HANTAR DUA PASUKAN KE KEJOHANAN MYKIDS SOCCER KEBANGSAAN DI PERLIS


SERAH JERSI...Lokman mewakili Pengarah Urusan Perwira Progresif Construction Sdn. Bhd., Limus Jury menyerahkan sumbangan jersi kepada Osmera (tiga dari kiri).

KOTA KINABALU: Sabah akan menghantar dua pasukan untuk mengambil bahagian dalam Kejohanan Mykids Soccer Kebangsaan yang akan berlangsung di padang Kompleks Sukan Negeri Kangar, Perlis pada 16-22 November ini.

Satu pasukan akan bertanding bagi kategori bawah umur 12 tahun yang akan dianggotai 18 pemain Mykids Soccer Sabah dan satu pasukan lagi melibatkan pemain bawah 10 tahun yang terdiri daripada 15 pemain.

Ketua jurulatih remaja negeri Majlis Sukan Negara (MSN), Osmera Omaro, berkata, bagi kategori bawah 12 tahun, ini merupakan kali kedua Sabah mengambil bahagian dalam kejohanan tersebut dan kali pertama menyertai bagi kategori bawah 10 tahun.

Katanya, tahun lepas Sabah menyertai kejohanan kebangsaan bawah 12 tahun di Perak dan berjaya memasuki pusingan suku akhir.

"Kali ini, kita memiliki pasukan bawah 12 tahun yang bagus dan saya percaya mereka mampu beraksi dengan cemerlang dalam kejohanan itu," katanya ketika ditemui selepas menerima sumbangan jersi daripada Perwira Progresif Construction Sdn. Bhd. di padang SK Likas, pada Selasa.

Sumbangan jersi itu disampaikan Lokman Sunggim yang mewakili Pengarah Urusan syarikat berkenaan, Limus Jury pada majlis penyerahan itu.

Osmera berkata, pasukan bawah 12 tahun akan diawasi jurulatih Norsi Sabtari manakala pasukan bawah 10 tahun akan dikendalikan Mohamad Erwan kerana beliau akan terlibat mengawasi pasukan Malaysia Projek 2019 yang turut bertanding dalam kejohanan itu.

Katanya, sebanyak 15 pasukan bawah umur 12 tahun dari seluruh negara akan menyertai kejohanan enam hari itu.

Menurut beliau, pasukan yang dijangka memberi cabaran kuat dalam kejohanan itu termasuk juara Kejohanan Bolasepak Bawah 12 Tahun MSSM, Terengganu, Pahang dan Perak.

"Namun begitu, kita juga mempunyai pasukan yang baik dan kita berharap mereka mampu menghadapi saingan lawan dan seterusnya mencapai kejayaan," ujarnya sambil menyatakan keyakinan skuad Mykids Soccer Sabah mampu pergi lebih jauh.

Beliau juga memberitahu, ketika ini Mykids Soccer Sabah juga telah dimasukkan di bawah program pembangunan bolasepak SAFA.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan