Sabtu, 3 November 2012

HIZAZ TERUJA SERTAI KEM PEMILIHAN 1MALAYSIA CARDIF CITY-ASTRO


 
GAMBAR ATAS: Hizaz ketika menyertai kem pemilihan 1MCC-Astro. GAMBAR BAWAH: Hizaz (kedua dari kiri) bersama rakan bergambar kenangan dengan jurulatih yang mengendalikan kem pemilihan itu.

 KOTA KINABALU: Pemain Mykids Soccer Sabah dan SK Likas, Mohd Hizaz Lokman gembira kerana berpeluang mengikuti kem pemilihan 1Malaysia Cardif City (1MCC)-Astro Kem Bola di padang Universiti Malaysia Sabah (UMS) di sini pada Sabtu.

Dia adalah antara beratus-ratus pemain bawah umur 12 tahun mengikuti kem pemilihan berlangsung selama dua hari berakhir pada Ahad.

"Ini peluang sebenar untuk menunjukkan bakat dan saya akan berusaha melakukan yang terbaik supaya berjaya dalam pemilihan ini," katanya ketika ditemui di sini.

Menurutnya, dia bernasib baik kerana dapat mengikuti pemilihan hari ini manakala rakan-rakannya yang lain dari SK Likas akan mengikuti pemilihan esok (Ahad).

"Mudah-mudahan kami mampu menarik perhatian panel pemilih dan jurulatih yang mengendalikan pemilihan ini. Bagi saya, ini peluang yang tidak ingin saya lepaskan," ujar pemain kidal itu.

Hizaz, 12, akan mewakili pasukan Sabah ke Kejohanan Mykids Soccer Peringkat Kebangsaan di Perlis pada 16-21 November ini dan juga akan bermain dalam pasukan SK Likas bagi menghadapi Kejohanan Antara Juara-Juara di Terengganu pada 1-9 Disember ini. 

Selain menyertai kem pemilihan ini, saya bersama rakan-rakan akan memberi tumpuan Kejohanan Mykids Soccer Kebangsaan di Perlis dan Kejohanan Antara Juara-Juara di Terengganu nanti, katanya.

"Kedua-dua kejohanan tersebut penting dan kami akan cuba mempamerkan permainan terbaik bagi meraihkan kejayaan," jelasnya.

Sebelum ini, Hizaz juga menganggotai pasukan SK Likas yang berjaya menjuarai Piala Borneo 2012 dan beraksi bersama pasukan sekolah itu dalam Liga Bolasepak Junior Kota Kinabalu 2012 di mana mereka menduduki naib juara selain bermain mewakili pasukan Bahagian Barat ke Kejohanan Bolasepak MSSS Bawah 12 Tahun peringkat negeri.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan