Ahad, 25 Ogos 2013

PASUKAN BAWAH 13 SAFA BANDARAYA TUMPU KEJOHANAN ANTARA ZON DAN PIALA BORNEO

JUARA...barisan pemain bawah 13 Safa Bandaraya yang menjuarai Kejohanan Bolasepak Bawah 13 Zon Pantai Barat bergambar bersama pengurus dan jurulatih mereka.

Pasukan bawah 13 tahun Safa Bandaraya Kota Kinabalu yang baru sahaja menjuarai Kejohanan Bolasepak Bawah 13 Tahun Zon Pantai Barat akan memberi tumpuan Kejohanan Bolasepak Bawah 13 Antara Zon yang akan berlangsung di Kota Kinabalu bulan depan dan Piala Borneo sebelum akhir tahun.

Pasukan ini menewaskan pasukan Safa Kota Belud 2-0 dalam perlawanan Kejohanan Bawah 13 Tahun Zon Pantai Barat. Satu lagi perlawanan yang sepatutnya menentang pasukan tuan rumah, Safa Tuaran tidak dijalankan berikutan keputusan mereka tidak menghantar pasukan bagi kategori itu.

Ketua jurulatih, Matasan Ahmad memberitahu, pasukan itu akan mewakili Zon Pantai Barat ke Kejohanan bawah 13 antara zon dan juga layak bertanding bagi kategori bawah 13 Piala Borneo yang dijadualkan diadakan di Kota Kinabalu.

Katanya, latihan pusat sebagai persediaan menghadapi kedua-dua kejohanan itu akan dilakukan minggu depan.


PENJARING...Mohd Hizaz Lokman dan Muhammad Aiman Azahari masing-masing menjaringkan satu gol dalam perlawanan dengan pasukan Kota Belud.

Pengurus pasukan bawah 13 Safa Bandaraya, Lokman Sunggim, berkata jurulatih Hassan Madisah akan bertanggungjawab mengendalikan latihan pusat itu.

"Dia (Hassan) sedang merangka jadual yang sesuai bagi latihan tersebut memandangkan pemain-pemain yang terlibat merupakan pelajar di beberapa sekolah yang berlainan di sekitar Kota Kinabalu," katanya.

Menurut beliau, pihaknya mengucapkan penghargaan kepada pegawai-pegawai Safa Bandaraya terutama Alijus Sipil dan Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Bolasepak Remaja Safa, Datuk Yusof Kassim atas insiatif dan pembabitan mereka dalam usaha berterusan untuk menggilap bakat pemain-pemain muda.


SIMPANAN...pemain-pemain gantian pasukan bawah 13 Safa Bandaraya.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan