Selasa, 28 Oktober 2014

DUGAAN KUATKAN SEMANGAT SSN P. PINANG HADAPI FINAL PIALA KPM

TABAH...barisan pemain SSN Pulau Pinang tabah hadapi dugaan untuk beraksi di final.

Bermacam-macam dugaan terpaksa ditempuhi pasukan Sekolah Sukan Negeri (SSN) Pulau Pinang apabila berjaya melangkah ke perlawanan akhir Kejohanan Bolasepak Piala KPM (Kementerian Pendidikan Malaysia) Bawah 14 Tahun.

Pasukan mereka tidak mempunyai latihan yang cukup apabila bertemu SSN Terengganu di final di Stadium Negeri Terengganu pada hari Rabu ini kerana mereka baru sahaja menghadapi perlawanan separuh akhir kedua pada Ahad lepas, Mereka hanya mempunyai masa lebih kurang sehari.

Mereka terpaksa bergegas balik ke Pulau Pinang dan hanya tiba hampir tengah hari pada Isnin selepas bas yang membawa pemain-pemain mengalami kerosakan dalam perjalanan di Perak. Selepas berehat beberapa jam sahaja setibanya di pulau mutiara itu, mereka terpaksa bergerak lagi ke Terengganu, negeri yang menjadi tuan rumah perlawanan akhir.

Beberapa jam sebelum mereka meneruskan perjalanan ke Terengganu, tiba-tiba menerima berita bahawa ketua jurulatih pasukan, Rakhie Mat Saad terlibat dalam kemalangan jalan raya.

Keadaan motorsikal yang ditunggangnya rosak dan dia mengalami kecederaan dan dikejarkan ke Hospital Seberang Jaya di Pulau Pinang. Dia dimasukkan ke wad Unit Rawatan Rapi (ICU) hospital berkenaan dan dia dilaporkan hanya sedarkan diri beberapa jam selepas menjalani rawatan di wad tersebut.

Keadaan motorsikal Rakhi yang terlibat dalam kemalangan jalan raya.

Kita doakan ketua jurulatih, Rakhie segera pulih dan dapat kembali bersama anak-anak buahnya kerana dia adalah antara individu menjadi inspirasi mereka untuk memastikan kejayaan menjuarai Liga Super 2014 dan kini dalam misi pemburuan untuk merangkul Piala KPM 2014.

Dugaan ini mungkin ada hikmahnya, hanya Allah mengetahui segala-galanya.

Dengan ketiadaan Rakhie bersama pasukan, penolongnya jurulatih Mohd Fakhri Sobri akan menggalas tanggungjawab untuk menghadapi perlawanan akhir dengan SSN Terengganu yang dilihat memiliki kelebihan kerana bermain di gelanggang sendiri.

Namun begitu bak kata orang; bola itu bulat, apa juga boleh berlaku.

Dengan segala kerumitan yang dilalui SSN Pulau Pinang ini, mungkin ia akan menjadi pembakar semangat kepada pemain-pemain mereka untuk melakukan yang terbaik sekali gus merealisasikan impian mereka untuk meraih kejuaraan berganda.

Tugas berat menanti jurulatih Fakhri tetapi semua ini juga sudah tentu akan melonjak semangat pemain-pemain untuk membuktikan keupayaan sebenar mereka untuk memenangi perlawanan akhir dan menghadiahkan Piala KPM kepada ketua jurulatih mereka yang kini masih terlantar di hospital.

Selamat berjuang di perlawanan akhir dan diharapkan pemain-pemain SSN Pulau Pinang mampu mempamerkan semangat berpasukan yang tinggi dalam pasukan dan memastikan perlawanan akhir ini memihak mereka.
TENANGKAN MINDA...penyerang SSN Pulau Pinang, Hizaz menenangkan minda di pantai Teluk Ketapang, Terengganu sebelum menghadapi perlawanan akhir.

Menurut Ketua jurulatih bolasepak KPM, Norafendi Mohd Taib, venue perlawanan akhir liga itu ditentukan menerusi undian yang dilakukan sebelum ini.

Berdasarkan undian itu, Perlis dan Terengganu akan menjadi tuan rumah perlawanan akhir dan oleh kerana Terengganu berjaya mara ke perlawanan akhir maka dengan sendirinya negeri itu menjadi tuan rumah.

Keputusan itu awal-awal lagi sebenarnya tidak memberi ruang kepada SSN Pulau Pinang untuk menjadi gelanggang final Piala KPM.

Ekoran itu, SSN Pulau Pinang tidak mempunyai pilihan selain akur dengan keputusan tersebut namun tidak pula menjangka bahawa tarikh perlawanan akhir dilangsungkan dalam masa yang begitu singkat.

Apa pun itu adalah sebahagian cabaran dan dugaan yang terpaksa diterima pasukan pelawat yang sesungguhnya membangkitkan semangat membara mereka untuk berjuang dengan mengerah segala kudrat di pentas final.







 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan