Selasa, 6 Februari 2018

PIALA BELIA: SABAH DISENARAI DALAM KUMPULAN A



Pengurus pasukan, Azman Mastar (empat dari kiri) memberi kata-kata semangat kepada pemain-pemain skuad Piala Belia Sabah selepas sesi latihan. Turut kelihatan Penolong pengurus pasukan, Lokman Sunggim (tiga dari kanan) dan jurulatih Mohd Aiyman Johnny Abdullah (tiga dari kiri).
  
KOTA KINABALU: Sabah disenaraikan dalam Kumpulan A bagi saingan Piala Belia musim ini yang antaranya dianggotai pasukan seperti Selangor, Kuala Lumpur, Felda United, Pahang, Terengganu FC IV dan Pulau Pinang.

Lain-lain pasukan dalam kumpulan ini ialah PNKP FC, PKNS FC, SSBJ-16 dan SSMP Cougars B-16.

Sabah yang rata-ratanya menampilkan muka baru musim ini di samping hanya mengekalkan lima pemain musim lalu terus menyandarkan harapan untuk memberi cabaran terbaik apabila liga Piala Belia bermula pada 21 Februari ini.

Lima pemain yang dikekalkan ialah Mohd Iqhbal Kassim, Faqruazi Ahmad, Mohd Aidil Muhimian, Leonardo Lisua dan Mohd Amirul Afiq Ali. Lima pemain lagi yang masih layak dalam skuad dinaikkan ke skuad Piala Presiden 2018 ekoran prestasi mereka yang memberangsangkan.

Para pemain skuad Piala Belia bersama para pegawai pasukan sebelum menjalani latihan.

Pengurus pasukan, Azman Mastar berkata, pasukannya akan berusaha untuk memberi cabaran dalam liga musim ini dan percaya mereka mampu melakukannya dengan semangat dan kesungguhan yang dimiliki pemain.

Menurut beliau, walaupun pemain kebanyakkannya muka baru namun ia bukan halangan untuk mereka menggalas amanah yang diberikan.

"Dengan gandingan beberapa pemain musim lalu, pemain-pemain baru dijangka dapat menghasilkan kombinasi yang terbaik bagi mengemudikan pasukan," katanya ketika ditemui di sini.

Beliau memberitahu, pasukannya yang dikendalikan jurulatih Mohd Aiyman Johnny Abdullah menyasarkan sekurang-kurangnya empat pasukan terbaik dalam kumpulan bagi membolehkan meneruskan cabaran di pusingan seterusnya.

Katanya, barisan kejurulatihan telah bertungkus lumus dalam latihan bagi memastikan pemain-pemain mampu mempersembahkan corak permainan yang terbaik dan berkualiti.
Bekas penyerang skuad kebangsaan, Matlan Marjan memberi tips kepada pemain penyerang skuad Piala Belia Sabah teknik yang berkesan untuk menghasilkan jaringan.

Selain latihan taktikal yang berkesan, latihan turut memberi tumpuan terhadap aspek kecergasan pemain di samping ketahanan mental dan fizikal ketika beraksi dalam perlawanan sebenar nanti, katanya.

Pengurus pasukan itu juga sentiasa memberi penekanan agar semua pegawai memberikan kerjasama serta persefahaman dalam pasukan yang menurutnya sangat penting untuk memburu kejayaan.

"Misi kami sangat jelas untuk menyasarkan berada dalam kelompok empat pasukan terbaik di peringkat kumpulan dan seterusnya memberi cabaran di pusingan seterusnya," tegas beliau.

Skuad Piala Belia Sabah sasar kelompok empat pasukan terbaik di peringkat kumpulan.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan