Sabtu, 10 Mac 2012

LIGA JUNIOR KK: SK LIKAS MENANG LAGI

Pemain-pemain SK Likas (berdiri) bergambar bersama pemain-pemain SRK St. Agnes.

Pasukan SK Likas mencatat kemenangan kedua dalam Liga Bolasepak Remaja Kota Kinabalu bawah umur 13 tahun dengan menumpaskan pasukan SRK St. Agnes 5-0 dalam perlawanan liga itu di padang Sukma di sini pada Sabtu.

Dengan kejayaan itu membolehkan pasukan berkenaan mengutip enam mata selepas mencapai kemenangan besar 7-0 ke atas pasukan TABS Bandaraya minggu lepas.

Dalam pertemuan dengan SRK St. Agnes menyaksikan penguasaan sepenuhnya SK Likas dengan tidak memberi ruang kepada lawan untuk melakukan serangan hinggakan tiada gol hadir ke gawang mereka.

Dengan corak permainan kemas, SK Likas berjaya menghasilkan dua gol pada separuh masa pertama menerusi tandukan penyerang Mohd Hizaz Lokman dan rembatan kencang Taufik Abdullah.

Jurulatih SRK St. Agnes, Justine Saning sentiasa berusaha mencari ramuan untuk memantapkan benteng pertahanan pasukannya namun SK Likas terus mempamerkan kebijaksanaan bagi memperdayakan lawan pada permainan separuh masa kedua.

Berikutan itu, mereka berjaya menambah tiga gol lagi melalui jaringan Ramli Jamrih (dua gol) dan satu gol dijaringkan Taufik Abdullah bagi mengukuhkan kedudukan.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan