Khamis, 17 Januari 2013

ROMBONGAN MAYANG BEAUFORT ZIARAH KELUARGA ADIK MARCELLINDA DI K. PENYU


ZIARAH...Isnin bersama Datuk Kimjus, Lokman dan Lorince berbual dengan adik Marcellinda dan ayahnya ketika menziarahi keluarga tersebut.

Rombongan Majlis Kebajikan dan Pembangunan Masyarakat (MAYANG) Parlimen Beaufort baru-baru ini menziarahi adik Marcellinda Michael, 6, di Kampung Kiambor Kuala Penyu dekat sini.
                  
Adik Mercellinda mengalami masalah penglihatan sejak berusia dua tahun dan sukar mendapatkan rawatan lanjut ekoran masalah kewangan yang dihadapi keluarganya.

Rombongan itu yang diketuai Pengerusi MAYANG Parlimen Beaufort, Isnin Aliasnih menyerahkan sumbangan wang tunai kepada ayah kanak-kanak itu, Michael Maradin bagi membantu meringankan beban mereka sekeluarga.

Turut bersama ialah timbalannya, Lokman Sunggim yang juga Naib Ketua Bahagian 1 Upko Beaufort, Naib Ketua Umno Bahagian Beaufort, Datuk Kimjus Duim, pegawai kebajikan masyarakat Kuala Penyu serta beberapa ahli jawatankuasa Umno bahagian yang lain.

Keadaan tempat tinggal keluarga itu juga agak menyedihkan dan memerlukan pembelaan sewajarnya. Mereka tinggal di gubuk usang bersama seorang lagi anak lelaki, Fedelis, 13, dan belajar di Tingkatan 3 di Sekolah Menengah pekan Kuala Penyu.

Micheal yang hanya bekerja sebagai penoreh getah terpaksa mengasuh kedua-dua anaknya dengan mengambil peranan sebagai ayah dan ibu sekali gus.

Selain menyerahkan sumbangan MAYANG, Isnin yang juga Pemangku Ketua Umno Bahagian Beaufort menyarankan Michael supaya menghantar anaknya Fedelis ke asrama sekolah tempat dia belajar.

Ini bagi membolehkan pelajar itu dapat memberi tumpuan terhadap pelajaran, lebih-lebih lagi dia akan bakal menduduki Peperiksaan Menengah Rendah (PMR) tahun ini. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan