Jumaat, 17 Ogos 2012

UPKO BEAUFORT ADAKAN ROADSHOW PERJELASKAN PELBAGAI ISU


AHLI BARU...Wences menerima borang keahlian baru daripada Mohd Affandy sambil diperhatikan ADUN Kuala Penyu, John Teo, naib-naib ketua bahagian, Lokman Sunggim (kameja putih) dan Monih Epin serta ahli-ahli jawatankuasa bahagian.

KUALA PENYU: Upko Bahagian Beaufort akan mengadakan roadshow bagi menjelaskan beberapa isu terutama berkaitan Suruhanjaya Siasatan DiRaja (RCI) mengenai pendatang tanpa izin di Sabah dan pendirian Upko untuk kekal dalam Barisan Nasional (BN) ke setiap daerah mengundi di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kuala Penyu, kata ketua bahagian, Datuk Seri Panglima Wences Angang.

Beliau berkata, roadshow itu yang dijangka bermula bulan depan penting bagi memberi maklumat tepat kepada ahli dan penyokong parti itu.

Katanya, penerangan yang lebih jelas wajar dilakukan bagi mengelak seberang kekeliruan ekoran tindakan bekas timbalan presiden, Datuk Seri Panglima Wilfred Bumburing bersama empat Ahli Majlis Tertinggi meninggalkan parti itu baru-baru ini.

"Dengan usaha ini diharapkan ahli-ahli parti di setiap daerah mengundi akan mendapat gambaran keadaan yang sebenar dalam parti," katanya ketika mempengerusikan mesyuarat ahli jawatankuasa bahagian di sini.

Wences yang juga naib presiden Upko mengingatkan kepimpinan bahagian supaya sentiasa bersiap sedia untuk menghadapi pilihan raya umum ke-13.

"Kita hendaklah sentiasa dalam keadaan siap siagah bagi menghadapi kemungkinan pilihan raya yang boleh diadakan bila-bila masa sahaja," katanya.

Mengenai spekulasi yang mengaitkan beliau dengan kumpulan Bumburing yang dilaporkan dalam blog, beliau berkata, ia mungkin timbul disebabkan beliau mempunyai hubungan yang rapat dengan bekas timbalan presiden Upko itu sebelum ini.

Terdahulu, Wences menerima kemasukan 82 ahli baru dari cawangan Kg. Illanun yang diketuai ketua cawangan penaja, Mohd Affandy Khoo Abdullah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan