Ahad, 26 Ogos 2018

KEPIMPINAN SAFA BUAT KUNJUNGAN HORMAT KETUA MENTERI MASA TERDEKAT

Alijus ketika ditemuramah pihak media. Turut kelihatan Hamid (kiri) dan Rahman (kanan).

Kepimpinan tertinggi SAFA akan mengadakan kunjungan hormat terhadap Ketua Menteri, Datuk Seri Shafie Apdal dalam masa terdekat, kata Presiden SAFA, Alijus Haji Sipil.

Beliau berkata, kunjungan itu bagi memperkenalkan barisan kepimpinan SAFA yang baharu di samping untuk memaklumkan kepada Ketua Menteri berhubung langkah yang akan diambil selepas pemilihan beberapa jawatan penting dalam Kongres SAFA, Sabtu lalu.

Alijus diberi mandat menerajui kepimpinan badan bolasepak itu selepas mengalahkan pencabar terdekat, Datuk Yusoff Kassim dalam pertandingan satu lawan satu.

Bekas Setiausaha Agung SAFA itu mendapat 39 undi manakala Yusoff, bekas naib presiden SAFA memperoleh 13 undi.

Alijus memberitahu, kunjungan terhadap Ketua Menteri juga adalah untuk meminta nasihat beliau selain ingin memaklumkan mengenai perancangan yang akan dilakukan SAFA untuk kejohanan-kejohanan yang bakal disertai Sabah pada musim hadapan.

'Kita juga akan memohon bantuan dari pihak kerajaan khususnya di segi dana bagi membiayai pengurusan dan pasukan," ujarnya.

Sebelum ini, beliau dilaporkan menyatakan pihaknya bersetuju dengan pandangan Ketua Menteri bahawa SAFA tidak harus terlalu bergantung kepada kerajaan.

"Selain bantuan dari kerajaan, kita juga akan berusaha untuk mencari alternatif lain bagi mendapatkan sumber dana," katanya.

Sementara itu, Timbalan Presiden 1 SAFA, Haji Hamid Apdal berkata, pihaknya akan membantu SAFA untuk memberi tumpuan pembangunan bolasepak di luar bandar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan