Sabtu, 7 Mac 2020

SABAH GUNA KHIDMAT PENYERANG BARU

Skuad Sabah mendapat khidmat penyerang baharu dari Perancis, Guy Kassa Gnabouyou (gambar) bagi mengambil alih tempat Hector Pito Ramos dari Puerto Rico.

Guy Kassa, 30, sudah mengikat kontrak dengan Persatuan Bolasepak Sabah (SAFA), minggu ini.

Presiden SAFA, Datuk Peter Anthony mengesahkan perkara itu namun tidak menyatakan butiran kontrak pemain tersebut.

Penyerang tinggi lampai itu telah menyertai sesi latihan pasukan di bawah kendalian jurulatih Kurniawan Dwi Yulianto sejak beberapa hari lepas.

Menurut Peter, usaha untuk membawa Guy Kassa ke dalam pasukan merupakan satu langkah yang mengambil kira kepentingan pasukan hasil perbincangan pihak pengurusan dan staf kejurulatihan.

"Adalah baik untuk mengambil keputusan drastik untuk pasukan selagi kita masih mempunyai peluang berbuat demikian", tegasnya.

Beliau berkata, skuad Tambadau sudah bersedia untuk menurunkan penyerang baharu itu dalam perlawanan keduanya menentang Felda United FC di Stadium Likas, malam ini.

Katanya, kehadiran bekas penyerang skuad bawah 21 tahun Perancis itu akan memberi pilihan kepada jurulatih untuk memperkuatkan bahagian serangan pasukan.

Sebelum ini, pemain tersebut merupakan produk  kelab Marseille dan pernah beraksi dengan French Ligue 1 dari 2007 hingga 2010.

Difahamkan, Pito yang bersama pasukan Sabah sejak 2018 bersetuju melalui satu persefahaman dengan SAFA untuk memendekkan kontraknya.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan