Sabtu, 28 Mac 2020

MANFAAT MASA REHAT, JALANI LATIHAN SENDIRI: PENGURUS

Juil (tiga dari kiri) bersama Justin dan lima penjaring dalam perlawanan dengan UKM FC, Mazlan, Nard, Geral, Hizaz dan Syukri.

Para pemain skuad Piala Presiden Sabah dinasihatkan mengutamakan disiplin diri ketika tempoh penguatkuasaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksana kerajaan bagi pencegahan penularan wabak Covid-19.

Pengurus pasukan, Datuk Juil Nuatim, berkata semua pemain mesti memanfaatkan tempoh rehat tersebut dengan bijak dan melakukan latihan sendiri di rumah masing-masing.

Katanya, mereka perlu mematuhi perintah untuk berada di rumah dan meneruskan latihan secara individu sebagaimana yang diminta oleh jurulatih mereka.

"Pemain mesti mempunyai disiplin dan menjalani latihan yang dikehendaki staf kejurulatihan yang diketuai jurulatih, Justin Ganai," katanya semalam.

Juil yang juga Timbalan Presiden Persatuan Bolasepak Sabah (SAFA) berkata, ia penting bagi memastikan pemain dapat mengekalkan tahap kecergasan sepanjang tempoh rehat yang diberikan.

Semua pemain dalam skuad bawah 21 tahun Sabah itu dibenarkan kembali ke tempat masing-masing selepas tempoh PKP dilanjutkan lagi sehingga 14 April ini.

Ia susulan arahan Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM) bahawa tiada latihan boleh dijalankan sepanjang tempoh tersebut.

Sabah sudah mengharungi empat perlawanan dalam Kumpulan B setakat ini dan mengutip enam mata hasil dua kemenangan ke atas Melaka 1-0 dan UKM FC 5-0.

Mereka kalah kepada PDRM 1-2 dan Selangor 2-3.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan