Isnin, 30 Ogos 2021

SAYA AKAN CUBA BANTU SABAH FC - JELIUS

KOTA KINABALU--Bekas jurulatih Sabah, Jelius Ating (gambar) menyatakan kesediaan untuk membantu pasukan Sabah FC ekoran pelantikannya sebagai penolong pengurus pasukan kelab itu yang baharu.

Pelantikan Jelius itu diumumkan pengurus pasukan, Marzuki Nasir semalam, serentak dengan peranan baharu yang diberikan kepada penolong jurulatih, Burhan Ajui sebagai pengendali pasukan mengambil alih daripada ketua jurulatih, Kurniawan Dwi Yulianto yang direhatkan untuk satu tempoh yang tidak dinyatakan.

Ketika dihubungi pagi ini, Jelius memberitahu, dia agak terharu apabila pengurusan memaklumkan peranan baharu yang diberikan kepadanya dalam Sabah FC.

"Atas kepercayaan yang diberikan kepada saya, saya akan sedia bantu pasukan ini," katanya.

Menurutnya, dia sendiri sebenarnya tidak terfikir akan kembali dalam pasukan itu, yang pernah dikendalikannya sebelum ini.

"Apabila saya dikehendaki membantu, tentu saja saya akan cuba membantu kerana pada saya Sabah FC ini adalah pasukan kita," tambah Jelius.

Bagaimanapun, kata jurulatih yang telah memainkan peranan membawa Sabah menjuarai Liga Perdana pada 2019 itu, dia akan mengadakan perbincangan terlebih dahulu dengan Burhan selaku pengendali pasukan sementara dan beberapa pegawai lain petang ini, ada kaitan dengan peranan yang dipertanggungjawabkan kepadanya.

"Pada saya peranan ini sangat mencabar kerana ia untuk memperbaiki situasi pasukan yang ketika ini ditahap hambar, lebih-lebih lagi ia sudah di peringkat penghujung saingan dalam liga," ujarnya.

Namun demikian, tambah Jelius, dia akan cuba membantu pasukan itu walaupun sudah lama meninggalkan Sabah FC beberapa bulan lalu, malah mengambil keputusan untuk kembali bertugas dengan majikannya, Dewan Bandaraya Kota Kinabalu (DBKK).


Tiada ulasan:

Catat Ulasan