Rabu, 5 September 2018

LIMA PEMAIN SKUAD SENIOR DAPAT PELEPASAN SERTAI SKUAD SUKMA SABAH

Skuad SUKMA Sabah 2018 bersama jurulatih Johnny Dominicus (kiri sekali barisan tengah) dan Pengurus pasukan, Benedict Asmat.

Skuad bolasepak SUKMA Sabah boleh menarik nafas lega kerana dapat menggunakan khidmat lima pemain yang berdaftar dalam skuad senior untuk menghadapi perlawanan bolasepak Sukan Malaysia (SUKMA) di Perak pada 14-22 September ini.

Mereka ialah Hamran Peter, Evan Wensley Wenceslaus, Sakri Masri, Mohd Aidel Safee dan Stanley Sulong.

Hamran dan Evan yang sebelum ini dalam senarai jurulatih skuad senior, Jelius Ating terutama dalam perlawanan saingan Piala Malaysia sudah disahkan mendapat pelepasan daripada jurulatih berkenaan.

Pengurus skuad SUKMA Sabah, Benedict Asmat mengucapkan penghargaan dan terima kasih kepada Pengurus skuad Liga Perdana, Datuk Juil Nuatim dan Jelius kerana memberi pelepasan kepada kelima-lima pemain terbabit untuk menganggotai skuad SUKMA Sabah.

Untuk rekod, skuad senior sudah pun mengesahkan tempat ke pusingan suku akhir Piala Malaysia.

Menurut Benedict, skuad SUKMA Sabah mempunyai sasaran untuk berusaha mengutip pingat emas dalam Sukan Malaysia tahun ini.

"Sasaran kita kalau boleh untuk berusaha mengutip pingat emas kali ini," katanya ketika ditemui di sini.

Walaupun dengan kehadiran lima pemain terbabit, Benedict yang juga Naib Presiden SAFA bagaimanapun menjangka jalan masih berliku buat pasukannya untuk mencapai sasaran tersebut.

Oleh kerana itu, beliau mahu pasukan kendalian jurulatih Johnny Dominicus ini sentiasa bersama sebagai satu keluarga besar.

"Kita perlu beraksi sebagai sebuah pasukan yang besar. Jika kita dapat melaksanakannya sudah tentu kita mempunyai peluang untuk melakukan yang terbaik," katanya.
Para pemain selepas selesai upacara penyerahan bendera Sabah oleh Ketua Menteri, Datuk Seri Shafie Apdal kepada kontinjen Sabah.

Begitu pun pengurus pasukan itu masih mempunyai kerisauan terutama apabila beberapa pemain utama masih mengalami kecederaan. Sekurang-kurangnya tiga pemain - Mohd Zakri Sapri, Kelvin Pengiran dan Eddy Ladius masih cedera ketika ini.

Beliau berharap tahap kecederaan mereka akan beransur baik dan dapat beraksi dalam beberapa perlawanan pada sukan tersebut.

Sabah berada dalam Kumpulan C bersama Pulau Pinang dan Melaka.

Skuad itu dianggotai Sakri Masri, Joslan Aping, Ranilson Batuil, Mohd Syahmil Nizam Igbal, Kevin Pengiran, Mohd Zaki Sapri, Eddy Ladius, Mohd Syukri Baharun, Adi Ali, Mohd Armizan Ruslih, Ariusdius Jais, Fredric Fadzly Gusmia, Mohd Shahriman Mukarim, Evan Wensley Wenceslaus, Hamran Peter, Mohd Aidel Safee, Stanley Sulong, Mohd Hizaz Lokman dan Gerald Gadit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan