Ahad, 29 Oktober 2023

TABS TIGERS TERUS UNGGULI TAKHTA B16 LIGA SUPARIMAU

 

Barisan pemain TABS Tigers bersama pengurus pasukan, Ali Omboi (berdiri dua kanan), Lokman, Amsir Abdullah (SU TABS), Moksin Dusin (AJK TABS) dan jurulatih mereka, Rosyamrin dan Arshad.


KOTA KINABALU--TABS Tigers terus mengungguli takhta Liga Suparimau B16 selepas mengharungi enam perlawanan setakat ini termasuk mencapai keputusan seri 1-1 dengan KKFC dalam perlawanan keenam di padang sintetik Kompleks Sukan Likas, pagi tadi (Sabtu).
 

TABS Tigers mengutip 14 mata menerusi empat kemenangan dan dua kali seri. 

Mengekori mereka ialah pasukan KKFC dengan mengumpul 13 mata. 

Pengurus pasukan, Ali Omboi berkata, pihaknya yakin bahawa pemain-pemain akan terus bersemangat untuk mengharungi baki perlawanan untuk mengekalkan kedudukan teratas. 

Katanya, pemain-pemain harus fokus dalam perlawanan berikut bagi memastikan pasukan mencapai keputusan yang baik. 

"Kita harap pasukan sentiasa bermain dengan baik untuk mendapatkan kemenangan seterusnya," katanya ketika ditemui di sini. 

Timbalan Pengerusi TABS Safa Bandaraya, Lokman Sunggim hadir sama pada sesi taklimat ringkas dengan pemain-pemain TABS Tigers selepas perlawanan keenam itu. 

Lokman meminta pasukan itu terus fokus menghadapi tiga lagi baki perlawanan bagi membolehkan mereka mengekalkan kedudukan di tangga teratas dan seterusnya menjuarai kategori B16 liga tersebut. 

"Beri tumpuan setiap baki perlawanan dan meneruskan momentum kemenangan termasuk apabila bertemu pasukan Rhinos minggu depan," tambahnya. 

Jurulatih pasukan, Rosyamrin Wasli berharap pemain-pemain sentiasa bersemangat untuk mengharungi perlawanan seterusnya. 

"Dengan semangat yang tinggi selain fokus dalam setiap perlawanan akan memastikan pasukan akan memperoleh keputusan yang baik," ujarnya. 

Beliau yakin pasukan mampu mengekalkan kedudukan yang baik dalam liga selagi pemain-pemain berjaya mempersembahkan kualiti permainan mereka. 

Dua lagi jurulatih dalam TABS Tigers ialah Rosmadih Wasli dan Muhammad Arshad Masulin.

Kesebelasan utama TABS Tigers.

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan