Khamis, 16 Februari 2012

SK LIKAS A KEKAL KEJUARAAN B-SEPAK MSSS ZON LIKAS

Mohd Hizaz melakukan rembatan yang menghasilkan jaringan tunggal kemenangan SK Likas A, gagal diselamatkan penjaga gawang SRK St. Agnes.
Para pemain SK Likas A (berdiri) dan SRK St. Agnes (mencangkung) bergambar sebelum beraksi di perlawanan akhir.
 
Penyandang juara SK Likas A berjaya mempertahankan kejuaraan dalam Kejohanan Bolasepak Bawah 12 Tahun MSSS Peringkat Zon Likas dengan menewaskan SRK St. Agnes 1-0 pada perlawanan akhir di padang SK Likas di sini pada Khamis.

Kejohanan dua hari itu anjuran SRK Lok Yuk, Likas.

Gol tunggal kemenangan SK Likas A diperoleh melalui penyerangnya Mohd Hizaz Lokman di separuh masa pertama.

Dengan keputusan itu, SRK St. Agnes menduduki naib juara manakala SK Likas B dan SK Mutiara diisytiharkan sebagai pemenang bersama tempat ketiga.

Di peringkat separuh akhir, SK Likas A berjaya menumpaskan SK Likas B 6-0 untuk mara ke final manakala SRK St. Agnes mengalahkan SK Mutiara 1-0 untuk menempah satu lagi tiket ke perlawanan akhir.

Sebanyak 10 pasukan mengambil bahagian dalam kejohanan itu terdiri daripada SK Likas A, SK Mutiara, SK BUkit Padang, SK Luyang dan SRK Lok Yuk disenaraikan dalam Kumpulan A sementara Kumpulan B dianggotai SRS Datuk Simon Fung, SJK St. James, SJK Chung Hwa, SRK St. Agnes dan SK Likas B.

Sementara itu, Kejohanan Bolasepak MSSS Peringkat Daerah Kota Kinabalu akan berlangsung di SK Kepayan pada akhir bulan ini (Februari). Ia dijangka disertai lima zon.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan