Rabu, 8 Februari 2012

GUNA TROLI HANTAR ANAK SAKIT KE HOSPITAL

Andreas menggunakan troli buatan sendiri di landasan keretapi untuk menghantar anak yang sakit ke hospital.

Seorang penduduk di Kampung Pangi, Tenom terpaksa menghantar anaknya yang sakit ke hospital menggunakan sebuah troli buatan sendiri di landasan keretapi berikutan perkhidmatan keretapi yang menjadi satu-satunya pengangkutan mereka tergendala perkhidmatan buat sementara waktu.

Andreas Pikan terpaksa menggunakan troli itu secara haram di landasan keretapi bagi menghantar anaknya yang menghidap sakit asma ke hospital di pekan Tenom, gara-gara tidak ada kaedah pengangkutan lain sebagai alternatif.

"Saya terpaksa menggunakan troli walaupun ia diharamkan," katanya yang bersyukur kerana anaknya yang berusia tiga tahun akhirnya dapat dibawa ke hospital untuk mendapatkan rawatan.

Menurut beliau, dia pada mulanya begitu resah dan bimbang dengan keadaan anaknya itu kerana mengalami masalah untuk bernafas, tambahan pula di Kampung Pangi tiada kemudahan klinik selain tiada kemudahan telefon untuk berkomunikasi.

Laporan sebuah akhbar tempatan, Daily Express menyebut bahawa keluarga itu bertolak dari kampung mereka jam 5 pagi dan sampai ke hospital jam 9 pagi.

Andreas berkata, sekiranya perkhidmatan keretapi tidak menghadapi masalah, mereka pastinya sampai lebih awal daripada masa tersebut.

Katanya, penduduk kampung berkenaan dan sekitarnya pada masa ini menghadapi kesulitan disebabkan kampung itu masih menghadapi kekurangan kemudahan asas seperti klinik kerajaan dan sistem telekomunikasi.

1 ulasan:

  1. Hidup lebih ceria dengan Perap Cenderawaseh..rahsia hilang segala sakit dan tingkat ketrampilan dengan khasiat alam semulajadi nano mikrofungus dan tumbuhan

    BalasPadam