Jumaat, 24 Julai 2020

PG JAAFAR BUAT LAPORAN POLIS, NAFI KEHADIRAN DI KEDIAMAN MUSA

Pg Jaafar ketika membuat laporan polis di Balai Polis Menumbok.

Seorang ahli perniagaan, Pg Jaafar Pg Osman hari ini membuat laporan polis berhubung dakwaan kehadiran dan kenderaannya di kediaman bekas Ketua Menteri, Tan Sri Musa Aman yang ditularkan di media sosial sejak semalam.

Beliau yang juga bekas Naib Ketua Umno Bahagian Beaufort membuat laporan itu di Balai Polis Menumbok, petang tadi (Jumaat).

Menurut Pg Jaafar, beliau menafikan kehadiran di kediaman bekas Ketua Menteri itu dengan kenderaan bernombor pendaftaran SAA 21 N jenis Toyota Super king (Naza Citra) yang ditularkan melalui akaun fb yang menggunakan nama Pasola.

"Saya tidak tahu menahu langsung dan saya memang pun tiada ketika itu di kediaman Tan Sri Musa Aman seperti yang diviralkan," katanya ketika dihubungi lewat petang ini.

Pg Jaafar berkata, beliau meminta pemilik akaun facebook itu memohon maaf kepadanya jika tidak tindakan undang-undang akan diambil terhadapnya.

"Saya beri tempoh 48 jam untuk Pasola (pemilik akaun facebook) buat tuntut maaf."

"Jika tidak, saya akan mengambil tindakan melalui perundangan," tegas beliau.
Laporan polis yang dibuat Pg Jaafar pada Jumaat.

Semalam, Pasola telah memviralkan beberapa kenderaan bersama nama pemiliknya di facebook yang dikatakan berada di kawasan kediaman Musa ketika situasi semakin panas berhubung dakwaan akan berlaku perubahan kerajaan negeri.

Pg Jaafar berkata, kenderaan Super king miliknya menggunakan nombor pendaftaran SS 21F memang tidak berada di kawasan kediaman bekas Ketua Menteri berkenaan dan mahu pihak polis melakukan siasatan.

Katanya, Naza Citra yang disebutkan itu telah dijualnya kepada seseorang kira-kira 10 tahun lepas dan kenderaan itu ketika ini tidak boleh digunakan lagi.

"Saya menjual kenderaan itu tetapi tidak menukarkan nama pemilik dan telah mengambil nombor pendaftarannya balik kerana mahu menggunakan semula nombor tersebut apabila ada kenderaan baharu'" katanya.

"Pada saya nombor pendaftaran itu cantik dan saya simpan untuk digunakan pada kenderaan yang lain nanti. Kereta Naza Citra tersebut sudah tidak boleh digunakan lagi dan tersimpan di rumah pembeli berkenaan," ujar Pg Jaafar.

Beliau berharap pihak polis akan menjalankan siasatan bagi membersihkan namanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan