Rabu, 11 Januari 2012

KM YAKIN RAKYAT BIJAK BUAT PILIHAN

MUSA...rakyat Sabah bijak menilai.

Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Haji Aman yakin rakyat di negeri ini bijak menilai dan membuat pilihan yang tepat pada pilihan raya umum akan datang seperti yang dibuktikan dalam pilihan raya umum tahun 2008.

Beliau berkata, sebagai sebuah negara yang mengamalkan demokrasi, sesiapa pun boleh menyertai atau menubuhkan parti yang mereka suka.

"Saya percaya rakyat Sabah cukup bijak untuk membuat pilihan apabila tiba masanya," katanya sebagai mengulas penubuhan cabang Parti Reformasi Negeri (Star) yang berpusat di Sarawak di negeri ini, yang diketuai bekas Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Dr Jeffrey G. Kitingan, baru-baru ini.

Musa yang juga Pengerusi Barisan Nasional (BN) Negeri dan Badan Perhubungan Umno Sabah menyatakan demikian selepas melawat Kompleks Bersepadu Kementerian Penerangan di Kepayan, di sini.

Pada pilihan raya lepas, BN Sabah hampir menyapu bersih kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dipertandingkan dengan memenangi 24 kerusi Parlimen dan 59 kerusi DUN.

Hanya satu kerusi Parlimen dan satu kerusi terlepas kepada DAP iaitu kerusi Parlimen Kota Kinabalu dimenenagi Dr Hiew Keng Chiu dan kerusi DUN Sri Tanjung dimenangi, Jimmy Wong.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan