Jumaat, 20 Julai 2012

BELIA DARI LAPAN KAMPUNG TERIMA SUMBANGAN PERALATAN SUKAN

SERAH...Lokman menyampaikan sumbangan bola dan jaring bola tampar kepada Pengerusi JKKK Kg. Seliku, En. Jamal sambil diperhatikan Fredolin (tengah).
KENANGAN...rombongan Upko Bahagian Beaufort bergambar bersama pengerusi JKKK dan wakil-wakil belia selepas penyerahan sumbangan itu di Kg. Manggis.


Rombongan Upko Bahagian Beaufort baru-baru ini menyampaikan sumbangan berupa peralatan sukan kepada belia-belia di lapan kampung di Kuala Penyu dalam dua majlis berasingan.


Rombongan itu diketuai Naib Ketua Bahagiannya, Lokman Sunggim dan turut disertai Timbalan Ketua Pemuda Upko Bahagian, Fredolin Penggo dan beberapa ahli jawatankuasa bahagian terdiri daripada Jain Haji Bisnin, Haji Asmat Misrin, Kanda Jurih, Jamaluddin Henry dan John Chin.


Pada majlis penyerahaan sumbangan itu di Balairaya Kg. Manggis, sumbangan diserahkan kepada pengerusi JKKK dan wakil belia dari enam kampung - Manggis, Melikai, Lambidan, Paringan, Jungkun dan Sarap.


Kemudian rombongan itu menyampaikan sumbangan serupa kepada belia-belia dari Kg. Tempurong dan Seliku pada satu majlis di Kg. Tempurong.


Penyerahan sumbangan perlatan sukan itu dilakukan oleh Lokman dan Fredolin.


Sumbangan itu sebagai dorongan kepada belia-belia bagi menggerakkan aktiviti kesukanan di kampung masing-masing dengan harapan mereka akan dapat mengisi masa lapang dengan bersukan sekali gus mampu menghindarkan mereka daripada kegiatan yang tidak sihat.


Bagi Upko bahagian, ia merupakan sebahagian program mereka untuk mendekati masyarakat khususnya golongan belia di luar bandar.


Melalui pendekatan itu diharapkan Upko, salah sebuah anggota komponen Barisan Nasional akan lebih dekat dengan masyarakat dan ia sudah tentu membantu mengukuhkan parti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan