Selasa, 27 Oktober 2020

AG ASLEE LAKAT DILANTIK PEMANGKU KETUA UMNO BAHAGIAN BEAUFORT

Awang Aslee Lakat (gambar) dilantik sebagai Pemangku Ketua Umno Bahagian Beaufort dan telah menjalankan tugas tersebut sejak 30 September lepas.

Pelantikan itu dibuat Pengerusi Umno Sabah, Datuk Seri Bung Moktar Radin berikutan ketiadaan Ketua Umno bahagian berkenaan sebelum pilihan raya umum negeri yang lalu.

Ketika dihubungi di pejabatnya hari ini, Awang Aslee mengucapkan penghargaan dan terima kasih kepada Bung Moktar atas kepercayaan diberikan kepada beliau untuk menjalankan tugas sebagai Pemangku Ketua Umno bahagian.

"InsyaAllah, saya akan menggalas amanah ini untuk kebaikan ahli-ahli Umno di bahagian ini," katanya.

Beliau yang sebelum ini Naib Ketua Umno bahagian, berkata pihaknya akan terus menjalinkan kerjasama dengan semua sayap parti iaitu pergerakan wanita, pemuda dan puteri dalam usaha untuk memantapkan lagi Umno di bahagian Beaufort.

Umno bahagian Beaufort membabitkan dua kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) iaitu Klias dan Kuala Penyu.

Menurut Awang Aslee yang juga Penolong Setiausaha Umno Sabah, Umno bahagian berkenaan mempunyai 219 cawangan membabitkan cawangan-cawangan di Kuala Penyu dan Klias.

"Kita akan memastikan ahli-ahli cawangan Umno di kedua-dua Dun tersebut akan terus dapat memainkan peranan dan bersama-sama kepimpinan bahagian untuk memperkukuhkan lagi kedudukan parti dari semasa ke semasa," ujarnya.

Beliau merupakan orang lama dalam parti yang sentiasa setia dan komited dalam perjuangan serta pernah menjadi Ketua Pemuda Umno Bahagian Kimanis (sebelum ditukar menjadi bahagian Beaufort).

Awang Aslee juga dijangka dilantik menjadi Setiausaha Kerja Umno Sabah berkuatkuasa bulan hadapan bagi menggantikan Datuk Kadzim Yahya yang dilantik sebagai Speaker Dun yang baharu.

Awang Aslee (kiri) mengadakan kunjungan hormat kepada Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Datuk Yakub Khan di pejabatnya. Yakub juga merupakan Timbalan Pengerusi Umno Sabah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan