Sabtu, 19 Disember 2020

BUNG MOKTAR PENGERUSIKAN MESYUARAT JAWATANKUASA EKSEKUTIF DAN AMT SAFA AHAD

Rahman mengadakan perjumpaan dengan Bung Moktar (dua kanan) berhubung perkembangan SAFA. Turut hadir dalam perjumpaan itu bekas pemain negeri, Azman Mastar (dua kiri) dan Timbalan Pengerusi TABS SAFA Bandaraya, Lokman Sunggim.

KOTA KINABALU: Pemangku Presiden SAFA, Datuk Seri Bung Moktar Radin buat pertama kali akan mempengerusikan Mesyuarat jawatankuasa eksekutif dan Ahli Majlis Tertinggi (AMT) SAFA di pejabat persatuan itu di Likas esok (Ahad).

Timbalan Presiden SAFA, Dato' Abdul Rahman Zakaria, berkata semua AMT dijangka menghadiri mesyuarat itu.

Katanya, mesyuarat berkenaan akan diadakan pada sebelah pagi, jam 10.00.

"Ini adalah kehadiran pertama kali Timbalan Ketua Menteri merangkap Menteri Kerja Raya itu atas kapasiti sebagai pemangku presiden SAFA ke pejabat persatuan iru," katanya.

Rahman yang memangku jawatan Presiden buat sementara sebelum ini berikutan peletakan jawatan presidennya, Datuk Peter Anthony memberi laluan kepada Bung Moktar dengan dipersetujui sebulat suara AMT SAFA, minggu lepas.

Menurut beliau, surat jemputan mesyuarat sudah diedarkan kepada semua ahli majlis tertinggi.

Khamis lepas, pemangku presiden SAFA itu menyatakan usahanya untuk menstrukturkan semula badan bolasepak itu bagi membolehkan ia terus dihormati dan mampu melakukan pencapaian yang lebi baik dalam pembangunan sukan bolasepak.

Katanya, selaku pemangku presiden yang baharu menjadi kewajipan beliau untuk menyusun semula SAFA dan mengenal pasti kelemahannya.

Menurut Bung Moktar, pengurusan SAFA perlu dimantapkan lagi menerusi pembabitan mereka yang berpengalaman dan dapat menyumbang sesuatu untuk perkembangan bolasepak di negeri ini

Tiada ulasan:

Catat Ulasan